Deadlinks

Uit Tijdbalk Amersfoort
Versie door Maintenance script (overleg | bijdragen) op 26 sep 2024 om 03:17 (Imported from text file)
Ga naar:navigatie, zoeken

gevonden dead links

Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)

De waterschappen `Vallei en Eem` en `Veluwe` zijn gefuseerd tot `Vallei en Veluwe`

Eem (uit)gegraven van Koppelpoort tot de Melm; voordien overlading van vracht op/van kleine schepen bij de Melm

Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september

Einde van de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij); overname door de SS

Gedeelte HIJSM-spoorlijn naar Woudenberg dubbelspoor gemaakt

Gemeenschappelijke exploitatie van SS en HIJSM; geleidelijke onder de naam van Nederlandse Spoorwegen

Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt

HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882

HIJSM-spoorweghalte Leusden gesloten

HIJSM-spoorweghalte Leusden in dienst

HIJSM krijgt medegebruik (naast NCS) van de spoorlijn Utrecht-Amersfoort

Het bekenstelsel van de Eem / het "Eemsysteem"

Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel

Invoering van het Kadaster in Nederland (excl. Limburg; zie 1867)

Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon

Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon

NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)

NCS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, in dienst

NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)

NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)

NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg gesloten

NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg in dienst

NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst

NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst

NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)

NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)

NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst

NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst

NS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, gesloten

NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest

NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest

NS-spoorweghalte Hoevelaken gesloten

NS-station Amersfoort Schothorst in dienst (de halte Hulshorst werd daardoor gesloten)

NS-station Amersfoort Vathorst geopend

NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation

Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)

Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS

Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS

Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

Sloop van stationsgebouw "Margadant" en tramstationsgebouw voor een nieuw stationsgebouw

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Zutphen; volledig dubbelspoor tot Apeldoorn in 1898/1899

Spoorlijn HIJSM Amsterdam-Amersfoort ("Oosterspoorweg") geopend

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn naar Utrecht dubbelspoor gemaakt

Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen

Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)

Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)

Waterschap Vallei en Eem opgericht


zoek gebruik links in Speciaal:VerwijzingenZoeken