De volgende pagina's verwijzen naar J.H. Lodewijks:
Er worden 20 items getoond.
(vorige 50 | volgende 50) (20 | 50 | 100 | 250 | 500) bekijken.- Overzicht auteurs (← koppelingen)
- Overzicht bronnen (← koppelingen)
- Verbinding en verband. Spoorwegaanleg en economische ontwikkeling in Amersfoort 1860-1890. (← koppelingen)
- Tijdens zgn. "speculatieroes" in Nederland plan om door verbreding Eem, van Utrecht havenstad te maken (← koppelingen)
- Gemiddelde aantal joodse inwoners: 468 (3,4% van de bevolking van gemiddeld 13.800 inwoners) (← koppelingen)
- Omvang garnizoen 233 man (← koppelingen)
- Ideeën om de beken bevaarbaar te maken en realisatie waterverbinding met buitenland, van Rijn naar Zuiderzee (← koppelingen)
- Bouw kazerne Rijdende Artillerie Beestenmarkt; voor paardenstallen gebruik stenen Slijkpoort (← koppelingen)
- "puineren" van de weg naar Oud-Leusden met stenen van de afgebroken muren, gereed 1844 (← koppelingen)
- Oprichting Kamer van Koophandel in Amersfoort (← koppelingen)
- Aanleg van plantsoenen op plaats stadsmuur, is gereed gekomen met deel tussen Koningspoort en Koppelpoort (← koppelingen)
- Sloopverbod van poorten en wallen door Koning Willem II, en daarmee van de Koppelpoort (← koppelingen)
- Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel (← koppelingen)
- Wet op de Telegraaf 1852 (← koppelingen)
- Eerste kiesverenigingen in Amersfoortse Courant genoemd: "De Eendracht" en "'t Wapen van Amersfoort" (← koppelingen)
- Spoorwegwet: aanleg van staatswege, exploitatie (per 1863) door particulieren (← koppelingen)
- Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM (← koppelingen)
- Amersfoort opgenomen in het telegraafnet (tijdelijk telegraafkantoor in portierswoning van Utrechtsepoort) (← koppelingen)
- Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst) (← koppelingen)
- Kamer van Koophandel ijvert voor vestiging spoorwegwerkplaats in Amersfoort (← koppelingen)