Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon: verschil tussen versies
Uit Tijdbalk Amersfoort
Regel 23: | Regel 23: | ||
* [http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegstakingen_van_1903 Spoorwegstakingen] | * [http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegstakingen_van_1903 Spoorwegstakingen] | ||
* [http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 NCS] | * [http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 NCS] | ||
* [https://datasets.iisg.amsterdam/dataverse/Micro/?q=netherlands Stakingen Nederland | * [https://datasets.iisg.amsterdam/dataverse/Micro/?q=netherlands Stakingen Nederland (bestanden van het IISG)] |
Versie van 27 sep 2024 10:58
tot 800 800-900 900-1000 1000-1100 1100-1200 1200-1300 1300-1400 1400-1500 1500-1600 1600-1700 1700-1800 1800-1900 1900-2000 vanaf 2000
1903
Onderwerp(en)
Bron(nen)
- De Nederlandsche Centraal Spoorweg Maatschappij. Artikel (4e) in: Op de Rails 1996-8, blzn. 299-303, J. van der Meer (blz. 303)
Gebeurtenis
Werkers van de wagenwerkplaats in Haarlem, eerst ontslagen vanwege deelname aan de spoorwegstaking, daarna weer aangenomen en naar de werkplaats in Amersfoort overgeplaatst. Zie ook bij 1903 (Frederik van Eeden) en 1904.
De wagenwerkplaats wordt ook spoorwegwerkplaats of werkplaats genoemd.
Link(s):