Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon: verschil tussen versies
Uit Tijdbalk Amersfoort
(10 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 15: | Regel 15: | ||
}} | }} | ||
Werkers van de wagenwerkplaats in Haarlem, eerst ontslagen vanwege deelname aan de spoorwegstaking, daarna weer aangenomen en naar de werkplaats in Amersfoort overgeplaatst. | Werkers van de wagenwerkplaats in Haarlem, eerst ontslagen vanwege deelname aan de spoorwegstaking, daarna weer aangenomen en naar de werkplaats in Amersfoort overgeplaatst. | ||
Zie ook 1904. | Zie ook bij 1903 (Frederik van Eeden) en 1904. | ||
De wagenwerkplaats wordt ook spoorwegwerkplaats of werkplaats genoemd. | De wagenwerkplaats wordt ook spoorwegwerkplaats of werkplaats genoemd. | ||
Regel 22: | Regel 22: | ||
Link(s): | Link(s): | ||
* [http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegstakingen_van_1903 Spoorwegstakingen] | * [http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegstakingen_van_1903 Spoorwegstakingen] | ||
* [http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 NCS] | |||
* [http://stationsweb. | * [https://datasets.iisg.amsterdam/dataset.xhtml?persistentId=hdl:10622/APNT4U Stakingen Nederland vanaf 1372] | ||
* [https:// |
Huidige versie van 27 sep 2024 om 11:24
tot 800 800-900 900-1000 1000-1100 1100-1200 1200-1300 1300-1400 1400-1500 1500-1600 1600-1700 1700-1800 1800-1900 1900-2000 vanaf 2000
1903
Onderwerp(en)
Bron(nen)
- De Nederlandsche Centraal Spoorweg Maatschappij. Artikel (4e) in: Op de Rails 1996-8, blzn. 299-303, J. van der Meer (blz. 303)
Gebeurtenis
Werkers van de wagenwerkplaats in Haarlem, eerst ontslagen vanwege deelname aan de spoorwegstaking, daarna weer aangenomen en naar de werkplaats in Amersfoort overgeplaatst. Zie ook bij 1903 (Frederik van Eeden) en 1904.
De wagenwerkplaats wordt ook spoorwegwerkplaats of werkplaats genoemd.
Link(s):