HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882: verschil tussen versies

Uit Tijdbalk Amersfoort
Ga naar:navigatie, zoeken
k (Tekst vervangen - 'Jaarboek Spoor & Trein deel 7: Sporen door Amersfoort. (blzn. 50-73)' door 'Sporen door Amersfoort. Artikel in: Jaarboek Spoor & Trein deel 7, blzn. 50-73 ')
 
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 22: Regel 22:
- Amsterdan Oosterdok-Sint Anthoniedijk op 25-11-1875
- Amsterdan Oosterdok-Sint Anthoniedijk op 25-11-1875


Bron: mondelinge informatie aan de opsteller, door de heer J.G.C. van de Meene te Zwolle (april 2006)
Bron: mondelinge informatie door de heer J.G.C. van de Meene te Zwolle (april 2006)




Link(s):
Link(s):
* [http://stationsweb.brinkster.net/mts.asp?rec=3 HIJSM]
* [http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 HIJSM]

Huidige versie van 19 apr 2024 om 09:32

tot 800 800-900 900-1000 1000-1100 1100-1200 1200-1300 1300-1400 1400-1500 1500-1600 1600-1700 1700-1800 1800-1900 1900-2000 vanaf 2000

1877


Onderwerp(en)

Bron(nen)

Gebeurtenis

Het baanvak Amersfoort-Amsterdam is in gedeelten tweesporig in exploitatie genomen (waarschijnlijk om financiële en/of exploitatieve redenen): - Amersfoort-Baarn in 1877 - Baarn-Hilversum op 20-05-1882 - Hilversum-Weesp op 29-07-1874 - Weesp-Amsterdam Sint Anthoniedijk (latere Muiderpoort) op 26-10-1874 - Amsterdan Oosterdok-Sint Anthoniedijk op 25-11-1875

Bron: mondelinge informatie door de heer J.G.C. van de Meene te Zwolle (april 2006)


Link(s):