NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst: verschil tussen versies
Regel 11: | Regel 11: | ||
|bronnen= | |bronnen= | ||
}} | }} | ||
Bron: mondelinge informatie | Bron: mondelinge informatie door de heer J.G.C. van de Meene te Zwolle (april 2006) | ||
Zie voor het onderscheid tussen station en (spoorweg)halte/stopplaats bij het onderwerp Spoor/tram/stadsbus, onder spoorweggeschiedenis. | Zie voor het onderscheid tussen station en (spoorweg)halte/stopplaats bij het onderwerp Spoor/tram/stadsbus, onder spoorweggeschiedenis. |
Versie van 14 nov 2016 11:34
tot 800 800-900 900-1000 1000-1100 1100-1200 1200-1300 1300-1400 1400-1500 1500-1600 1600-1700 1700-1800 1800-1900 1900-2000 vanaf 2000
1905
Onderwerp(en)
Gebeurtenis
Bron: mondelinge informatie door de heer J.G.C. van de Meene te Zwolle (april 2006)
Zie voor het onderscheid tussen station en (spoorweg)halte/stopplaats bij het onderwerp Spoor/tram/stadsbus, onder spoorweggeschiedenis.
Zie voor de dienstregeling Zwolle-Utrecht in het jaar 1922, bij de betreffende hyperlink. Betekenis van enkele symbolen bij de dienstregeling:
- zwarte salmiak: stopt op tijdig verzoek tot opnemen en uitlaten van reizigers
» rijdt door
g stopt alléén vrijdags (bij de halte Kleine Koppel; vrijdag was de wekelijkse marktdag in Amersfoort)
Zie voor de locatie van de halte Hoevelaken, onder hyperlink "Halte Hoevelaken".
De halte lag in de huidige buurtschap Holkerveen, op Nijkerk's grondgebied:
(de +-+-+ en de ---- lijnen zijn de gemeentegrenzen; vergelijk ook de kaarten van 1866 en 1867 van de beide gemeenten, bij de betreffende hyperlinks).
Zie ook station Hoevelaken bij 8/12/2012.
Link(s):
Dienstregeling Zwolle-Utrecht in het jaar 1922.
Halte Hoevelaken.