Wekelijkse automarkt op woensdag (14.00-22.00) op de Hof gestart (opgeheven in 1964): verschil tussen versies

Uit Tijdbalk Amersfoort
Ga naar:navigatie, zoeken
k
 
Regel 3: Regel 3:
}}
}}
{{Gebeurtenis
{{Gebeurtenis
|van=1932
|van=26-10-1932
|rubrieken={{Rubrieken
|rubrieken={{Rubrieken
|rubriek=Nijverh./industrie/diensten
|rubriek=Nijverh./industrie/diensten
}}
}}
|bronnen=
}}
}}
In 1932 is de automarkt als proef begonnen; in 1933 definitief door B&W ingesteld.
In 1932 is de automarkt als proef begonnen; in 1933 definitief door B&W ingesteld. Bronnen: De Eembode 28/10/1932 p. 1/6 (proef) en Amersfoortsch Dagblad/De Eemlander (AD/DE) 1/2/1933 p. 7/8 (definitief). De automarkt floreerde vooral voor de Tweede Wereldoorlog. De markt werd door `benzinebeperking` in november 1940 opgeheven (AD/DE 9/11/1940). Op 5 februari 1948 is de markt weer gestart (bronnen: De Tijd 31/1/1948 en in De Waarheid 5/2/1948).
Bronnen: De Eembode 28/10/1932 p. 1/6 (proef) en Amersfoortsch Dagblad/De Eemlander 1/2/1933 p. 7/8 (definitief).
De markt is in 1964 opgeheven. B&W noemde de markt in die tijd een `business met bedenkelijke kanten`(bron: Dagblad voor Amersfoort 21/11/1963). De handel speelde zich grotendeels af in de café's op de Hof. In 1963 waren café's al op woensdagavond (expres) gesloten.
De automarkt floreerde vooral voor de Tweede Wereldoorlog; de markt is in 1964 opgeheven. B&W noemde de markt in die tijd een `business met bedenkelijke kanten`(bron: Dagblad voor Amersfoort 21/11/1963). De handel speelde zich grotendeels af in de café's op de Hof. In 1963 waren café's al op woensdagavond (expres) gesloten.
 


Voor foto's kies als zoekterm automarkt onder hyperlink "Beeldbank".
Voor foto's kies als zoekterm automarkt onder hyperlink "Beeldbank".

Versie van 15 feb 2016 15:21

tot 800 800-900 900-1000 1000-1100 1100-1200 1200-1300 1300-1400 1400-1500 1500-1600 1600-1700 1700-1800 1800-1900 1900-2000 vanaf 2000

26-10-1932


Onderwerp(en)

Gebeurtenis

In 1932 is de automarkt als proef begonnen; in 1933 definitief door B&W ingesteld. Bronnen: De Eembode 28/10/1932 p. 1/6 (proef) en Amersfoortsch Dagblad/De Eemlander (AD/DE) 1/2/1933 p. 7/8 (definitief). De automarkt floreerde vooral voor de Tweede Wereldoorlog. De markt werd door `benzinebeperking` in november 1940 opgeheven (AD/DE 9/11/1940). Op 5 februari 1948 is de markt weer gestart (bronnen: De Tijd 31/1/1948 en in De Waarheid 5/2/1948). De markt is in 1964 opgeheven. B&W noemde de markt in die tijd een `business met bedenkelijke kanten`(bron: Dagblad voor Amersfoort 21/11/1963). De handel speelde zich grotendeels af in de café's op de Hof. In 1963 waren café's al op woensdagavond (expres) gesloten.


Voor foto's kies als zoekterm automarkt onder hyperlink "Beeldbank".


Link(s):