Deadlinks: verschil tussen versies

Uit Tijdbalk Amersfoort
Ga naar:navigatie, zoeken
Imported from text file
Imported from text file
Regel 1: Regel 1:
__NOTOC__= gevonden dead links =
__NOTOC__= gevonden dead links =
===[[1200 - 1300 geschiedenis wereld]]===
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1201.htm
===[[1300 - 1400 geschiedenis wereld]]===
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1301.htm
===[[1400 - 1500 geschiedenis wereld]]===
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1401.htm
===[[1500 - 1600 geschiedenis wereld]]===
===[[1500 - 1600 geschiedenis wereld]]===
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1501.htm
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1501.htm
Regel 10: Regel 16:
===[[1900 - 2000 geschiedenis wereld]]===
===[[1900 - 2000 geschiedenis wereld]]===
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1901.htm
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1901.htm
===[[800 - 900 geschiedenis wereld]]===
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp0801.htm
===[[900 - 1000 geschiedenis wereld]]===
===[[900 - 1000 geschiedenis wereld]]===
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp0901.htm
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp0901.htm
===[[Aanleg van de weg van de Utrechtsepoort naar Utrecht via Huis ter Heide ("Wegh der Weegen")]]===
* link: http://www.weghderweegen.nl/
===[[Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)]]===
===[[Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)]]===
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
===[[Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika]]===
===[[Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika]]===
* link: http://www.gozuidafrika.com/cities/steden_info.php?region=Amersfoort
* link: http://www.gozuidafrika.com/cities/steden_info.php?region=Amersfoort
===[[Eem (uit)gegraven van Koppelpoort tot de Melm; voordien overlading van vracht op/van kleine schepen bij de Melm]]===
* link: http://www.atlas1868.nl/ut/hoogland.html
===[[Eem (uit)gegraven van Koppelpoort tot de Melm; voordien overlading van vracht op/van kleine schepen bij de Melm]]===
===[[Eem (uit)gegraven van Koppelpoort tot de Melm; voordien overlading van vracht op/van kleine schepen bij de Melm]]===
* link: http://www.atlas1868.nl/ut/baarn.html
* link: http://www.atlas1868.nl/ut/baarn.html
Regel 24: Regel 32:
===[[Einde van de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij); overname door de SS]]===
===[[Einde van de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij); overname door de SS]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
===[[Gasfabriek aan de Kamp voor huis- en straatverlichting, tot 1900; destijds geschreven als "Gazfabriek"]]===
* link: https://search.iisg.amsterdam/Record/ARCH03875
===[[Gedeelte HIJSM-spoorlijn naar Woudenberg dubbelspoor gemaakt]]===
===[[Gedeelte HIJSM-spoorlijn naar Woudenberg dubbelspoor gemaakt]]===
* link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
* link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
===[[Gemeenschappelijke exploitatie van SS en HIJSM; geleidelijke onder de naam van Nederlandse Spoorwegen]]===
===[[Gemeenschappelijke exploitatie van SS en HIJSM; geleidelijke onder de naam van Nederlandse Spoorwegen]]===
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp
===[[Gemiddeld werken er 60 werknemers in de Phoenix brouwerij]]===
* link: https://search.iisg.amsterdam/Record/ARCH03875
===[[Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt]]===
===[[Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt]]===
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=woudenbergscherpenzeel&vraag=woudenberg
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=woudenbergscherpenzeel&vraag=woudenberg
===[[Gregoriaanse tijdrekening wordt ingevoerd; voor die tijd gold (in "Europa") de Juliaanse tijdrekening]]===
* link: https://www.medievalist.net/calendar/home.htm
===[[HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882]]===
===[[HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
Regel 46: Regel 48:
===[[Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel]]===
===[[Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=31
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=31
===[[Initiatief van Jonker Everard Meijster: Amersfoorters trekken kei van de Berg de stad in]]===
===[[Kadastrale kaarten etc.]]===
* link: https://nnc.dnb.nl/dnb-nnc-ontsluiting-frontend/#/collectie/object/1995-4211
* link: https://hisgis.nl/projecten/utrecht/
===[[Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon]]===
===[[Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
===[[Links]]===
* link: https://hisgis.nl/
===[[NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)]]===
===[[NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
Regel 70: Regel 74:
===[[NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)]]===
===[[NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
===[[NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst]]===
* link: http://www.atlas1868.nl/ut/hoogland.html
===[[NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst]]===
===[[NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
Regel 102: Regel 108:
===[[Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM]]===
===[[Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM]]===
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp
===[[Poortje aangebracht tussen Kleine Spui en Kleine Koppel (jaagpad naar de Melm)]]===
* link: http://www.atlas1868.nl/ut/baarn.html
===[[Rapport over de ontrechting en rechtsherstel Joods onroerend goed en Joodse inwoners]]===
===[[Rapport over de ontrechting en rechtsherstel Joods onroerend goed en Joodse inwoners]]===
* link: https://amersfoort.notubiz.nl/document/13666500/1
* link: https://amersfoort.notubiz.nl/document/13666500/1
===[[Religieus Humanistisch Verbond in Amersfoort opgericht]]===
* link: https://www.uvh.nl/digitaal-humanistisch-erfgoed/home-dhe
===[[Remonstrantse kerk in de Herenstraat (thans nr. 2, geen kerk)]]===
===[[Remonstrantse kerk in de Herenstraat (thans nr. 2, geen kerk)]]===
* link: http://www.remonstranten.org/
* link: http://www.remonstranten.org/
Regel 134: Regel 140:
===[[Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen]]===
===[[Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen]]===
* link: http://stationsweb.nl/arch.asp?rec=11
* link: http://stationsweb.nl/arch.asp?rec=11
===[[Stoom Lucifersfabriek "De Eem" in Amersfoort]]===
* link: https://search.iisg.amsterdam/Record/ARCH03875
===[[Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)]]===
===[[Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)]]===
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp

Versie van 26 aug 2025 03:16

gevonden dead links

1200 - 1300 geschiedenis wereld

1300 - 1400 geschiedenis wereld

1400 - 1500 geschiedenis wereld

1500 - 1600 geschiedenis wereld

1600 - 1700 geschiedenis wereld

1700 - 1800 geschiedenis wereld

1800 - 1900 geschiedenis wereld

1900 - 2000 geschiedenis wereld

900 - 1000 geschiedenis wereld

Aanleg van de weg van de Utrechtsepoort naar Utrecht via Huis ter Heide ("Wegh der Weegen")

Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)

Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika

Eem (uit)gegraven van Koppelpoort tot de Melm; voordien overlading van vracht op/van kleine schepen bij de Melm

Eem (uit)gegraven van Koppelpoort tot de Melm; voordien overlading van vracht op/van kleine schepen bij de Melm

Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september

Einde van de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij); overname door de SS

Gedeelte HIJSM-spoorlijn naar Woudenberg dubbelspoor gemaakt

Gemeenschappelijke exploitatie van SS en HIJSM; geleidelijke onder de naam van Nederlandse Spoorwegen

Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt

HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882

HIJSM-spoorweghalte Leusden gesloten

HIJSM-spoorweghalte Leusden in dienst

HIJSM krijgt medegebruik (naast NCS) van de spoorlijn Utrecht-Amersfoort

Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel

Kadastrale kaarten etc.

Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon

Links

NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)

NCS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, in dienst

NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)

NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)

NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg gesloten

NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg in dienst

NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst

NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst

NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)

NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)

NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst

NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst

NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst

NS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, gesloten

NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest

NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest

NS-spoorweghalte Hoevelaken gesloten

NS-station Amersfoort Schothorst in dienst (de halte Hulshorst werd daardoor gesloten)

NS-station Amersfoort Vathorst geopend

NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation

Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)

Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS

Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS

Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM

Rapport over de ontrechting en rechtsherstel Joods onroerend goed en Joodse inwoners

Religieus Humanistisch Verbond in Amersfoort opgericht

Remonstrantse kerk in de Herenstraat (thans nr. 2, geen kerk)

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

Sloop van stationsgebouw "Margadant" en tramstationsgebouw voor een nieuw stationsgebouw

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Zutphen; volledig dubbelspoor tot Apeldoorn in 1898/1899

Spoorlijn HIJSM Amsterdam-Amersfoort ("Oosterspoorweg") geopend

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn naar Utrecht dubbelspoor gemaakt

Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen

Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)

Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)


zoek gebruik links in Speciaal:VerwijzingenZoeken