Deadlinks: verschil tussen versies
Uit Tijdbalk Amersfoort
Imported from text file |
Imported from text file |
||
| Regel 1: | Regel 1: | ||
__NOTOC__= gevonden dead links = | __NOTOC__= gevonden dead links = | ||
===[[1400 - 1500 geschiedenis wereld]]=== | |||
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1401.htm | |||
===[[1500 - 1600 geschiedenis wereld]]=== | ===[[1500 - 1600 geschiedenis wereld]]=== | ||
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1501.htm | * link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1501.htm | ||
| Regel 14: | Regel 16: | ||
===[[900 - 1000 geschiedenis wereld]]=== | ===[[900 - 1000 geschiedenis wereld]]=== | ||
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp0901.htm | * link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp0901.htm | ||
===[[Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)]]=== | ===[[Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)]]=== | ||
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | * link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | ||
===[[De historische binnenstad, inclusief de plantsoengordel, is aangewezen tot beschermd stadsgezicht]]=== | |||
* link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004471/ | |||
===[[Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika]]=== | ===[[Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika]]=== | ||
* link: http://www.gozuidafrika.com/cities/steden_info.php?region=Amersfoort | * link: http://www.gozuidafrika.com/cities/steden_info.php?region=Amersfoort | ||
===[[Eem (uit)gegraven van Koppelpoort tot de Melm; voordien overlading van vracht op/van kleine schepen bij de Melm]]=== | ===[[Eem (uit)gegraven van Koppelpoort tot de Melm; voordien overlading van vracht op/van kleine schepen bij de Melm]]=== | ||
* link: http://www.atlas1868.nl/ut/baarn.html | * link: http://www.atlas1868.nl/ut/baarn.html | ||
| Regel 38: | Regel 34: | ||
===[[Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt]]=== | ===[[Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt]]=== | ||
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=woudenbergscherpenzeel&vraag=woudenberg | * link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=woudenbergscherpenzeel&vraag=woudenberg | ||
===[[HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882]]=== | ===[[HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | * link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | ||
| Regel 52: | Regel 46: | ||
===[[Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon]]=== | ===[[Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | * link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | ||
===[[Monumentenzorg en bouwkunde in brede zin]]=== | |||
* link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004471/ | |||
===[[NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)]]=== | ===[[NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | * link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | ||
| Regel 72: | Regel 68: | ||
===[[NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)]]=== | ===[[NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | * link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | ||
===[[NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst]]=== | ===[[NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | * link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | ||
| Regel 134: | Regel 128: | ||
===[[Spoorlijn naar Utrecht dubbelspoor gemaakt]]=== | ===[[Spoorlijn naar Utrecht dubbelspoor gemaakt]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | * link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | ||
===[[Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen]]=== | ===[[Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/arch.asp?rec=11 | * link: http://stationsweb.nl/arch.asp?rec=11 | ||
| Regel 142: | Regel 134: | ||
===[[Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)]]=== | ===[[Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)]]=== | ||
* link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | * link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | ||
===[[Wetgeving]]=== | |||
* link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004471/ | |||
===[[Wetgeving]]=== | |||
* link: http://wetten.overheid.nl/ | |||
----zoek gebruik links in [[Speciaal:VerwijzingenZoeken]] | ----zoek gebruik links in [[Speciaal:VerwijzingenZoeken]] | ||
Versie van 23 aug 2025 03:16
gevonden dead links
1400 - 1500 geschiedenis wereld
1500 - 1600 geschiedenis wereld
1600 - 1700 geschiedenis wereld
1700 - 1800 geschiedenis wereld
1800 - 1900 geschiedenis wereld
1900 - 2000 geschiedenis wereld
800 - 900 geschiedenis wereld
900 - 1000 geschiedenis wereld
Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)
De historische binnenstad, inclusief de plantsoengordel, is aangewezen tot beschermd stadsgezicht
Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika
Eem (uit)gegraven van Koppelpoort tot de Melm; voordien overlading van vracht op/van kleine schepen bij de Melm
Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september
Einde van de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij); overname door de SS
Gedeelte HIJSM-spoorlijn naar Woudenberg dubbelspoor gemaakt
Gemeenschappelijke exploitatie van SS en HIJSM; geleidelijke onder de naam van Nederlandse Spoorwegen
Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt
HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882
HIJSM-spoorweghalte Leusden gesloten
HIJSM-spoorweghalte Leusden in dienst
HIJSM krijgt medegebruik (naast NCS) van de spoorlijn Utrecht-Amersfoort
Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel
Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon
Monumentenzorg en bouwkunde in brede zin
NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)
NCS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, in dienst
NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)
NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)
NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg gesloten
NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg in dienst
NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst
NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst
NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)
NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)
NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst
NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst
NS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, gesloten
NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest
NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest
NS-spoorweghalte Hoevelaken gesloten
NS-station Amersfoort Schothorst in dienst (de halte Hulshorst werd daardoor gesloten)
NS-station Amersfoort Vathorst geopend
NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation
NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation
NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation
NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation
Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)
Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS
Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS
Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM
Rapport over de ontrechting en rechtsherstel Joods onroerend goed en Joodse inwoners
Remonstrantse kerk in de Herenstraat (thans nr. 2, geen kerk)
SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten
SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten
SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten
Sloop van stationsgebouw "Margadant" en tramstationsgebouw voor een nieuw stationsgebouw
Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat
Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat
Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Zutphen; volledig dubbelspoor tot Apeldoorn in 1898/1899
Spoorlijn HIJSM Amsterdam-Amersfoort ("Oosterspoorweg") geopend
Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)
Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)
Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)
Spoorlijn naar Utrecht dubbelspoor gemaakt
Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen
Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)
Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)
Wetgeving
Wetgeving
zoek gebruik links in Speciaal:VerwijzingenZoeken