Deadlinks: verschil tussen versies

Uit Tijdbalk Amersfoort
Ga naar:navigatie, zoeken
Imported from text file
Imported from text file
Regel 6: Regel 6:
===[[1700 - 1800 geschiedenis wereld]]===
===[[1700 - 1800 geschiedenis wereld]]===
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1701.htm
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1701.htm
===[[800 - 900 geschiedenis wereld]]===
===[[1800 - 1900 geschiedenis wereld]]===
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp0801.htm
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1801.htm
===[[900 - 1000 geschiedenis wereld]]===
===[[1900 - 2000 geschiedenis wereld]]===
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp0901.htm
* link: http://www.willebroek.info/HISTORY/Hist_NC/Hp1901.htm
===[[Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)]]===
===[[Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)]]===
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
===[[De Amersfoortse Maatschappij tot Stadsherstel (in oprichting) wordt omgezet in een BV]]===
* link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004471/
===[[De historische binnenstad, inclusief de plantsoengordel, is aangewezen tot beschermd stadsgezicht]]===
* link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004471/
===[[Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika]]===
===[[Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika]]===
* link: http://www.gozuidafrika.com/cities/steden_info.php?region=Amersfoort
* link: http://www.gozuidafrika.com/cities/steden_info.php?region=Amersfoort
===[[Eem (uit)gegraven van Koppelpoort tot de Melm; voordien overlading van vracht op/van kleine schepen bij de Melm]]===
* link: http://www.atlas1868.nl/ut/hoogland.html
===[[Eem (uit)gegraven van Koppelpoort tot de Melm; voordien overlading van vracht op/van kleine schepen bij de Melm]]===
* link: http://www.atlas1868.nl/ut/baarn.html
===[[Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september]]===
===[[Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september]]===
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
Regel 28: Regel 28:
===[[Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt]]===
===[[Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt]]===
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=woudenbergscherpenzeel&vraag=woudenberg
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=woudenbergscherpenzeel&vraag=woudenberg
===[[Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden 2002]]===
* link: https://wetten.overheid.nl/BWBR0001840/2023-02-22
===[[HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882]]===
===[[HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
Regel 40: Regel 42:
===[[Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon]]===
===[[Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
===[[Monument "Koedriest" of "Russisch Monument" onthuld; nagedachtenis Russische slachtoffers van Kamp Amersfoort]]===
===[[Landelijke invoering bij wet van de middelbare zomertijd van Amsterdam]]===
* link: https://www.tracesofwar.nl/sights/506/Russisch-Monument-Leusden.htm
* link: http://wetten.overheid.nl/
===[[Links]]===
* link: http://wetten.overheid.nl/
===[[Monumentenzorg en bouwkunde in brede zin]]===
* link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004471/
===[[NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)]]===
===[[NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
Regel 94: Regel 100:
===[[Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM]]===
===[[Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM]]===
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp
===[[Poortje aangebracht tussen Kleine Spui en Kleine Koppel (jaagpad naar de Melm)]]===
* link: http://www.atlas1868.nl/ut/baarn.html
===[[Rapport over de ontrechting en rechtsherstel Joods onroerend goed en Joodse inwoners]]===
===[[Rapport over de ontrechting en rechtsherstel Joods onroerend goed en Joodse inwoners]]===
* link: https://amersfoort.notubiz.nl/document/13666500/1
* link: https://amersfoort.notubiz.nl/document/13666500/1
Regel 130: Regel 134:
===[[Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)]]===
===[[Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)]]===
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp
===[[Vereniging "Hendrick de Keyser" opgericht in Amsterdam; eigenares van Havik nrs. 33 en 35]]===
* link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004471/
===[[Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)]]===
===[[Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)]]===
* link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
* link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
===[[Wetgeving]]===
* link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004471/
===[[Wetgeving]]===
* link: http://wetten.overheid.nl/
----zoek gebruik links in [[Speciaal:VerwijzingenZoeken]]
----zoek gebruik links in [[Speciaal:VerwijzingenZoeken]]

Versie van 19 aug 2025 03:15

gevonden dead links

1500 - 1600 geschiedenis wereld

1600 - 1700 geschiedenis wereld

1700 - 1800 geschiedenis wereld

1800 - 1900 geschiedenis wereld

1900 - 2000 geschiedenis wereld

Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)

De Amersfoortse Maatschappij tot Stadsherstel (in oprichting) wordt omgezet in een BV

De historische binnenstad, inclusief de plantsoengordel, is aangewezen tot beschermd stadsgezicht

Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika

Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september

Einde van de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij); overname door de SS

Gedeelte HIJSM-spoorlijn naar Woudenberg dubbelspoor gemaakt

Gemeenschappelijke exploitatie van SS en HIJSM; geleidelijke onder de naam van Nederlandse Spoorwegen

Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt

Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden 2002

HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882

HIJSM-spoorweghalte Leusden gesloten

HIJSM-spoorweghalte Leusden in dienst

HIJSM krijgt medegebruik (naast NCS) van de spoorlijn Utrecht-Amersfoort

Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel

Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon

Landelijke invoering bij wet van de middelbare zomertijd van Amsterdam

Links

Monumentenzorg en bouwkunde in brede zin

NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)

NCS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, in dienst

NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)

NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)

NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg gesloten

NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg in dienst

NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst

NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst

NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)

NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)

NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst

NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst

NS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, gesloten

NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest

NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest

NS-spoorweghalte Hoevelaken gesloten

NS-station Amersfoort Schothorst in dienst (de halte Hulshorst werd daardoor gesloten)

NS-station Amersfoort Vathorst geopend

NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation

Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)

Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS

Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS

Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM

Rapport over de ontrechting en rechtsherstel Joods onroerend goed en Joodse inwoners

Remonstrantse kerk in de Herenstraat (thans nr. 2, geen kerk)

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

Sloop van stationsgebouw "Margadant" en tramstationsgebouw voor een nieuw stationsgebouw

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Zutphen; volledig dubbelspoor tot Apeldoorn in 1898/1899

Spoorlijn HIJSM Amsterdam-Amersfoort ("Oosterspoorweg") geopend

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn naar Utrecht dubbelspoor gemaakt

Stad betrok 700.000 bakstenen uit Kampen voor bouw stadsmuren en torens

Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen

Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)

Vereniging "Hendrick de Keyser" opgericht in Amsterdam; eigenares van Havik nrs. 33 en 35

Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)

Wetgeving

Wetgeving


zoek gebruik links in Speciaal:VerwijzingenZoeken