Deadlinks: verschil tussen versies
Uit Tijdbalk Amersfoort
(Imported from text file) |
(Imported from text file) |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
__NOTOC__= gevonden dead links = | __NOTOC__= gevonden dead links = | ||
===[[ | ===[[Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)]]=== | ||
* link: https:// | * link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | ||
===[[ | ===[[De Franse tijd: Bataafse Republiek 1795-1806, Koninkrijk Holland 1806-1810; Franse bezetting 1806-1813]]=== | ||
* link: https:// | * link: http://www.wazamar.org/Nederlanden/lage-landen-6.htm | ||
===[[ | ===[[Economische ontwikkeling en groei; van nijverheids- naar "dienstenstad"; de komst in 1904 van de spoorwegwerkplaats van de HIJSM en de groei van het garnizoen betekende een impuls voor de lokale economie; 19.600-127.000 inwoners in de 20e eeuw]]=== | ||
* link: https:// | * link: http://www.cbs.nl/nl-NL/default.htm | ||
===[[ | ===[[Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september]]=== | ||
* link: https:// | * link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | ||
===[[ | ===[[Einde van de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij); overname door de SS]]=== | ||
* link: http://www. | * link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | ||
===[[ | ===[[Gedeelte HIJSM-spoorlijn naar Woudenberg dubbelspoor gemaakt]]=== | ||
* link: https:// | * link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | ||
===[[ | ===[[Gemeenschappelijke exploitatie van SS en HIJSM; geleidelijke onder de naam van Nederlandse Spoorwegen]]=== | ||
* link: https:// | * link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp | ||
===[[ | ===[[Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt]]=== | ||
* link: https:// | * link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=woudenbergscherpenzeel&vraag=woudenberg | ||
===[[Groei (prognose) naar 165.000 inwoners in 2026; de meeste werkgelegenheid is in de dienstverlening (zakelijke en maatschappelijke)]]=== | |||
* link: http://www.cbs.nl/nl-NL/default.htm | |||
===[[HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | |||
===[[HIJSM-spoorweghalte Leusden gesloten]]=== | |||
* link: https://www.stationsweb.nl/station.asp?station=leusden&vraag=leusden | |||
===[[HIJSM-spoorweghalte Leusden in dienst]]=== | |||
* link: https://www.stationsweb.nl/station.asp?station=leusden&vraag=leusden | |||
===[[HIJSM krijgt medegebruik (naast NCS) van de spoorlijn Utrecht-Amersfoort]]=== | |||
* link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | |||
===[[Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=31 | |||
===[[Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[NCS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, in dienst]]=== | |||
* link: https://www.stationsweb.nl/station.asp?station=kleinekoppel&vraag=koppel | |||
===[[NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)]]=== | |||
* link: https://www.stationsweb.nl/station.asp?station=amersfoortvlasakkers&vraag=vlasakkers | |||
===[[NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg gesloten]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg in dienst]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst]]=== | |||
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=hoevelakeni | |||
===[[NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)]]=== | |||
* link: https://www.stationsweb.nl/station.asp?station=hooglanderveen&vraag=hooglanderveen | |||
===[[NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst]]=== | |||
* link: https://www.stationsweb.nl/station.asp?station=liendert&vraag=liendert | |||
===[[NS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, gesloten]]=== | |||
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | |||
===[[NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest]]=== | |||
* link: https://www.stationsweb.nl/station.asp?station=amersfoortvlasakkers&vraag=vlasakkers | |||
===[[NS-spoorweghalte Hoevelaken gesloten]]=== | |||
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=hoevelakeni | |||
===[[NS-station Amersfoort Schothorst in dienst (de halte Hulshorst werd daardoor gesloten)]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/station.asp?station=amersfoortschothorst&vraag=schothorst | |||
===[[NS-station Amersfoort Vathorst geopend]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/station.asp?station=amersfoortvathorst | |||
===[[NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation]]=== | |||
* link: https://www.stationsweb.nl/station.asp?station=hooglanderveen&vraag=hooglanderveen | |||
===[[NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation]]=== | |||
* link: https://www.stationsweb.nl/station.asp?station=hooglanderveen&vraag=hooglanderveen | |||
===[[Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)]]=== | |||
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=hoevelakenii | |||
===[[Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=16 | |||
===[[Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | |||
===[[Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp | |||
===[[SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=16 | |||
===[[SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten]]=== | |||
* link: https://www.stationsweb.nl/station.asp?station=liendert&vraag=liendert | |||
===[[Sloop van stationsgebouw "Margadant" en tramstationsgebouw voor een nieuw stationsgebouw]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/station.asp?station=amersfoort | |||
===[[Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/station.asp?station=amersfoortstaat | |||
===[[Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat]]=== | |||
* link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | |||
===[[Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Zutphen; volledig dubbelspoor tot Apeldoorn in 1898/1899]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | |||
===[[Spoorlijn HIJSM Amsterdam-Amersfoort ("Oosterspoorweg") geopend]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | |||
===[[Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/gebouwtype.asp?rec=19 | |||
===[[Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/station.asp?station=amersfoortncs | |||
===[[Spoorlijn naar Utrecht dubbelspoor gemaakt]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29 | |||
===[[Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/arch.asp?rec=11 | |||
===[[Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)]]=== | |||
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp | |||
===[[Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)]]=== | |||
* link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | |||
----zoek gebruik links in [[Speciaal:VerwijzingenZoeken]] | ----zoek gebruik links in [[Speciaal:VerwijzingenZoeken]] |
Versie van 20 aug 2024 03:18
gevonden dead links
Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)
De Franse tijd: Bataafse Republiek 1795-1806, Koninkrijk Holland 1806-1810; Franse bezetting 1806-1813
Economische ontwikkeling en groei; van nijverheids- naar "dienstenstad"; de komst in 1904 van de spoorwegwerkplaats van de HIJSM en de groei van het garnizoen betekende een impuls voor de lokale economie; 19.600-127.000 inwoners in de 20e eeuw
Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september
Einde van de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij); overname door de SS
Gedeelte HIJSM-spoorlijn naar Woudenberg dubbelspoor gemaakt
Gemeenschappelijke exploitatie van SS en HIJSM; geleidelijke onder de naam van Nederlandse Spoorwegen
Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt
Groei (prognose) naar 165.000 inwoners in 2026; de meeste werkgelegenheid is in de dienstverlening (zakelijke en maatschappelijke)
HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882
HIJSM-spoorweghalte Leusden gesloten
HIJSM-spoorweghalte Leusden in dienst
HIJSM krijgt medegebruik (naast NCS) van de spoorlijn Utrecht-Amersfoort
Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel
Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon
NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)
NCS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, in dienst
NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)
NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)
NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg gesloten
NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg in dienst
NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst
NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst
NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)
NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)
NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst
NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst
NS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, gesloten
NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest
NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest
NS-spoorweghalte Hoevelaken gesloten
NS-station Amersfoort Schothorst in dienst (de halte Hulshorst werd daardoor gesloten)
NS-station Amersfoort Vathorst geopend
NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation
NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation
NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation
NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation
Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)
Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS
Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS
Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM
SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten
SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten
SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten
Sloop van stationsgebouw "Margadant" en tramstationsgebouw voor een nieuw stationsgebouw
Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat
Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat
Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Zutphen; volledig dubbelspoor tot Apeldoorn in 1898/1899
Spoorlijn HIJSM Amsterdam-Amersfoort ("Oosterspoorweg") geopend
Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)
Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)
Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)
Spoorlijn naar Utrecht dubbelspoor gemaakt
Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen
Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)
Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)
zoek gebruik links in Speciaal:VerwijzingenZoeken