Grootschalige aanpassing van railinfrastructuur in Amersfoort, in het kader van NS-plan RAIL 21

Uit Tijdbalk Amersfoort
Versie door Jan Lodewijks (overleg | bijdragen) op 22 feb 2020 om 08:46
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar:navigatie, zoeken

tot 800 800-900 900-1000 1000-1100 1100-1200 1200-1300 1300-1400 1400-1500 1500-1600 1600-1700 1700-1800 1800-1900 1900-2000 vanaf 2000

1992 tot 1997


Onderwerp(en)

Gebeurtenis

de belangrijkste aanpassingen waren:

- aanleg derde eilandperron op station Amersfoort

- aanleg van een nieuw opstelterrein voor materieel in de Bokkeduinen

- vier sporen van Amersfoort naar Amersfoort Aansluiting (waren er twee)

- overwegen vervangen door tunnels; er resteren twee overwegen, de Soesterweg en de BW-laan

- een vrije kruising (fly-over) bij Amersfoort Aansluiting

- station Amersfoort Schothorst uitgebreid naar drie sporen.


Zie voor een schematische layout onder de hyperlinks "Sporenplan" en "Tekens".

Onder de hyperlink "Sporenplan" is een schematische tekening van het emplacement Amersfoort te vergroten door aanklikken. De betekenis van de kleuren en tekens van het sporenplan, staat onder de hyperlink "Tekens".

PM Onder de naam Spoorslag '70 hadden de Nederlandse Spoorwegen (NS) in het voorjaar van 1970 een sterk verbeterde nieuwe dienstregeling ingevoerd. Spoorslag '70 maakte deel uit van het meer omvattende programma Spoor naar '75, dat in januari 1969 door de Hoofddirectie was gepresenteerd (zie link).

Link(s):