Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt: verschil tussen versies

Uit Tijdbalk Amersfoort
Ga naar:navigatie, zoeken
 
 
Regel 15: Regel 15:
 
|pagina=blz. 357, deel 10
 
|pagina=blz. 357, deel 10
 
}}
 
}}
 
 
}}
 
}}
 
Slechts bediening van auto-importeur PON te Leusden (sinds 1966).
 
Slechts bediening van auto-importeur PON te Leusden (sinds 1966).
Regel 31: Regel 30:
 
Link(s):
 
Link(s):
 
* [http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Kesteren_-_Amersfoort Amersfoort-Kesteren]
 
* [http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Kesteren_-_Amersfoort Amersfoort-Kesteren]
 +
 +
* [http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=woudenbergscherpenzeel&vraag=woudenberg Station Woudenberg]

Huidige versie van 7 nov 2019 om 16:38

tot 800 800-900 900-1000 1000-1100 1100-1200 1200-1300 1300-1400 1400-1500 1500-1600 1600-1700 1700-1800 1800-1900 1900-2000 vanaf 2000

1988


Onderwerp(en)

Bron(nen)

Gebeurtenis

Slechts bediening van auto-importeur PON te Leusden (sinds 1966).

Auto-importeur PON heeft in 1966 een nieuw bedrijventerrein in Leusden gebouwd en heeft Amersfoort verlaten.

Het hoofdkantoor was vanaf 24 mei 1971 in Leusden gevestigd (advertentie in De Telegraaf, 21 mei 1971).

De spoorlijn naar PON wordt in de volksmond ook wel de Ponlijn of het Ponlijntje genoemd.

In de Tweede Wereldoorlog werd deze spoorlijn (toen naar Kesteren en verder) ook Kersenlijn of Duitse lijn genoemd; men reisde per trein naar de Betuwe om daar zo mogelijk voedsel te halen (zie bij 1944).


Link(s):