Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station): verschil tussen versies

Uit Tijdbalk Amersfoort
Ga naar:navigatie, zoeken
 
Regel 17: Regel 17:
 
}}
 
}}
 
}}
 
}}
 
+
Locatie om reden van exploitatie, tussen de lijn naar Amsterdam en die naar Kesteren (zie voor de doorverbinding tussen de twee lijnen, bij 1886).
Locatie om reden van exploitatie, tussen de lijn naar Amsterdam en die naar Kesteren.
 
  
 
Zie voor het onderscheid tussen station en (spoorweg)halte/stopplaats bij het onderwerp Spoor, tram en stadsbus, onder spoorweggeschiedenis.
 
Zie voor het onderscheid tussen station en (spoorweg)halte/stopplaats bij het onderwerp Spoor, tram en stadsbus, onder spoorweggeschiedenis.

Versie van 2 mei 2020 om 22:49

tot 800 800-900 900-1000 1000-1100 1100-1200 1200-1300 1300-1400 1400-1500 1500-1600 1600-1700 1700-1800 1800-1900 1900-2000 vanaf 2000

1889


Onderwerp(en)

Bron(nen)

Gebeurtenis

Locatie om reden van exploitatie, tussen de lijn naar Amsterdam en die naar Kesteren (zie voor de doorverbinding tussen de twee lijnen, bij 1886).

Zie voor het onderscheid tussen station en (spoorweg)halte/stopplaats bij het onderwerp Spoor, tram en stadsbus, onder spoorweggeschiedenis.

Zie hyperlink "Emplacementen Amersfoort, 1889-1901", voor de layout van de sporen en de ligging van de stations. Met rood zijn de drie stations [aan het Smallepad (1863), de Toegangsweg/Stationsstraat (1886; 1889 uitgebreid) en Amersfoort Aansluiting Staat (1889)] aangegeven en met blauw de twee locomotiefloodsen/"werkplaatsen", aan de Oude Soesterweg en aan de Utrechtseweg/Vlasakkerweg).

Voor foto's van de locomotiefloods/"werkplaats" aan de Utrechtseweg/Vlasakkerweg, kies als zoekterm de fotonummers 10785, 08703 en 92726 onder hyperlink "Beeldbank".


Link(s):


Emplacementen Amersfoort, 1889-1901.

Emplacementen Amersfoort, 1889-1901